Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 4. februar 2013

Hage på YouTube

Jeg tenkte bare jeg skulle komme med et par tips til hva man kan bruke PC-en til ut over det å skrive blogg. Man kan nemlig se de mest fantastiske hageprogrammer på YouTube!
Alan Titchmarch




Monty Don
Jeg har nå flere kvelder latt meg underholde av de to hagepersonlighetene Alan Titchmarch og Monty Don som blant annet har laget hageseriene Love your garden og Around the world in 80 gardens.

Her er linker til YouTube:
Love your garden og Around the world in 80 gardens

Man kan søke opp disse navnene i YouTube, så kommer det opp en lang rekke med andre programmer de har laget også, i tillegg til de jeg nevner her.

Det finnes andre også, jeg nevner et par programserier som ikke direkte dreier seg om hage, men som allikevel vekker interesse hos meg. Det er River Cottage-seriene med Hugh Fearnley-Whittingstall, f eks Beyond River Cottage, og ikke minst den danske suksess-serien Bonderøven Med Frank Eriksen. Begge disse typene kan tidvis sees på norsk TV, og begge anbefales!

Hugh Fearnley-Whittingstall




Bonderøven Frank Eriksen
Flere linker: Beyond River Cottage og Bonderøven

Ha en fortreffelig aften foran PC-en!

6 kommentarer:

  1. Takk for tipset! Da kan man jo fort bli sittende og drømme seg bort og lenkte etter sommeren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Marianne, det er fort gjort å drømme seg litt bort. Vi får tillate oss å bruke litt tid på dette i mørke vinterkvelder. Inspirerende er det i alle fall.

      Slett
  2. Takk for fint tips:) Dette skal jeg sjekke ut når jeg får ledig tid på pc'en.
    Jeg la inn innlegget ditt under 'nyttige hagesider' på bloggen min, så jeg ikke mister linken hit. Håper det er ok?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger Elin.

      Slett
  3. Hei
    Så flott blogginnlegg. Her var det mange linker som straks ble lagt til favoritt-mappen min. Tusen takk for at du ville dele:)

    SvarSlett
  4. Dette var fine tips :-) Engelske hageprogram er alltid supre. Tusen takk for koselig hilsen hos meg.

    SvarSlett